Hulptroepen

homemakeoverVeranderingen trekken in je eentje…..ik zou er niet aan beginnen. En het hoeft ook niet: elke stakeholder heeft een belang in de verandering. De mate waarin u hulp kunt verwachten is vaak groter dan u denkt. Neem de tijd dit te verkennen en benut de kennis, kunde en bereidwilligheid van uw stakeholders om de verandering tot een gezamenlijk succes te maken. Een goede voorbereiding levert een snellere en beter geaccepteerde verandering.

Communicatie is een sleutel woord in het concert van veranderen. Een ieder dient te weten wanneer er wat van hem of haar verwacht wordt en wil graag op de hoogte blijven van alle activiteiten die hem of haar raken. Dus communicatie naar alle stakeholders, toegesneden qua inhoud, stijl en medium. En dat is in deze tijd zeker geen makkelijke opdracht. Er zijn veel stakeholders, ieder met zijn eigen kijk, ieder met zijn eigen belangen. Er zijn vele soorten media die gebruikt kunnen worden. Het hebben van een overzicht van behoeften  gedachten en belang van de verschillende stakeholders is een eerste stap om goed te kunnen communiceren. Ook is het handig om inzicht te hebben hoe welke stakeholder het best bereikt kan worden (medium-keuze).

Omdat voortgang heel belangrijk is, moet iedere stakeholder op het juiste tijdstip van de juiste informatie worden voorzien. Indien dit niet gebeurt zullen reparatieactiviteiten veel tijd en energie vragen en u dus achterop helpen.

Tip:

Neem de tijd om uw landschap in kaart te brengen en kies een duidelijke strategie van communiceren!